wtorek, 14 maja 2019

Przepis na krem czekoladowo-orzechowy z cieciorki

Składniki:
  • puszka cieciorki lub 250 gram ugotowanej samodzielnie,
  • pół szklanki orzechów (laskowe, włoskie, nerkowce itp)
  • 2 płaskie łyżeczki stewii lub ksylitolu,
  • 2-3 łyżeczki kakao ciemnego, bez cukru,
  • ok. 3/4 szklanki zimnej, przegotowanej wody.
1. Orzechy podprażyć na suchej patelni (można ten krok pominąć, ale dzięki temu zyskają bardziej zdecydowany smak).
2. Orzechy zmielić. Można to zrobić od razu w mikserze, w którym będziemy miksować całość. Ja mam mikser – dzbanek z obracającym się nożykiem. Najpierw wsypałam orzechy, a kiedy były już rozdrobnione dolałam trochę wody – zrobiło się jakby mleczko orzechowe.
3. Dodać do orzechów cieciorkę i pozostałe składniki, i miksować dolewając tyle wody, aby osiągnąć konsystencję kremu, taką jaka najbardziej nam odpowiada. Ja dolałam 3/4 szklanki.
4. Przechowywać w lodówce do 3 dni lub od razu zamrozić podzielony na porcje.
5. Najlepiej smakuje, gdy schłodzimy go w lodówce.


Muszę się wam przyznać, że totalnie uwielbiam desery z cieciorki. Są moim absolutnym hitem pośród wszystkich zdrowych podwieczorków. Przepis pochodzi ze strony szybkaprzemiana.pl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz